Välkommen till KIA i Täby, Norrtälje & Malmö

JOBBA HOS KC Motors

KC Motors Malmö söker driven Teamledare till Reservdelar & Kundmottagning!

 

KC Motors är exklusiv återförsäljare av KIA i Stockholm och Malmö. Vi erbjuder försäljning och service genom tre anläggningar med ca 45 medarbetare. Kia är ett av Sveriges snabbast växande bilmärken och var i september 2017 det tredje största varumärket i nyregistreringar.

KC Motors är en del av Miklagruppen, som representerar några av världens mest högpresenterande varumärken i form av Kia, BMW, MINI och Porsche. Miklagruppen har en omsättning på ca 6 Mdkr med ca 700 st medarbetare. Vårt syfte är att skapa unika kundupplevelser genom att vara överraskande annorlunda och märkbart bättre.

 


Brinner du för att leda och utveckla grupper, och har ett stort engagemang för att skapa arbets- och kundglädje? Är du intresserad av att ta nästa steg i karriären och växa med oss? Då kan det här vara tjänsten för dig!

 

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

KC Motors Malmö växer och vi söker nu en Teamledare Reservdelar/Kundmottagning som vill vara med på vår fantastiska resa. Rollen som Teamledare Reservdelar/Kundmottagning är en bred tjänst där du arbetar och har ansvar för både reservdelar och kundmottagning. Centralt för rollen är att operativt och effektivt stötta reservdels- och kundmottagningsteamen mot uppsatta resultat- och servicemål. Fokus ligger på det nära ledarskapet; att dagligen följa upp, stötta och närvara i verksamheten. Du kommer ha ansvaret för kundmottagningen tillsammans med Teamledare Verkstad/Kundmottagning, och självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders vid behov.

 

Arbetsuppgifterna omfattar bl.a.;

• Resultatansvar, som avser mål- och nyckeltalsuppföljning för både reservdelar och kundmottagning.

• Personalledning. Leda, motivera och förse teamet med de kunskaper, kompetenser och förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Utöver daglig stöttning ingår även årliga processer såsom lönerevision, medarbetarundersökningar, medarbetarsamtal samt individuella utvecklingsplaner.

• Dagliga morgonavstämningar med fokus på återkoppling och kommunikation » vad gjorde vi bra igår, vad kan vi göra bättre idag.

• Planera dagens arbeten för att nå högsta kvalitet och effektivitet.

• Ansvara för kundmottagningen och självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och se till att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen.

• Ta emot, hantera och korrigera kundsynpunkter och arbeta förebyggande med ökad kundnöjdhet.

 

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant gymnasial utbildning samt något års erfarenhet av reservdelshantering kopplat till personbil eller industrifordon. Du har självklart B-kortkort, god datavana samt behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Dokumenterad ledarskapserfarenhet från bilbranschen, alt. även servicebransch såsom retail, hotell, restaurang eller resebransch ses som meriterande. Likaså tidigare erfarenhet inom flera av nämnda branscher samt av kundvård och kundklagomålshantering. Erfarenhet av lagerstyrning och inköp samt om du tidigare har arbetet i Kobra, Palette och/eller verkstadsteknik ses det också som meriterande för tjänsten som Teamledare Reservdelar/Kundmottagning.

 

Personliga egenskaper

Din personliga lämplighet är viktigt för oss. Som person drivs du av att leda och motivera medarbetare, med ett starkt engagemang för att skapa arbets- och kundglädje. Du är handlingskraftig och ansvarsfull och du trivs i situationer där problemlösning är en naturlig del av jobbet. Du bidrar till en positiv atmosfär och sätter stort värde på att leverera med service och kvalitet. Vidare besitter du en förmåga att fatta snabba beslut och prioritera under högt tempo, med god struktur och ordning. Du har en öppen syn på förändring med en god förmåga att skapa, förvalta och utveckla förtroendefulla relationer och göra det möjligt för andra att växa.

 

Vi kan erbjuda dig

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

• En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.

• Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.

• Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.

 

Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsterna omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande.

 

Ansök redan idag eftersom urvalet sker löpande, dock senast den 17 december 2017. Maila din ansökan till marcus.persson@kcmotors.se tillsammans med CV. Om du inte har ditt CV tillgängligt går det också bra att maila oss en intresseanmälan. Ange ”Teamledare Reservdelar/Kundmottagning, Malmö” i mailtiteln.

 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Marcus Persson på tel. 040-655 81 01.

 

Välkommen med din ansökan!